تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

تفاوت کولر گازی معمولی با اینورتر
  • در این مقاله قصد داریم به یکی از سوالات پر تکرار مشرتیان عزیز تهران سرویس پاسخ دهیم ؟
    تفاوت کولر گازی اینوتر با معمولی چیست ؟
    چرا باید کولر گازی اینورتر دار بخریم ؟
    آیا پرداخت بهای بیشتر برای داشتن سیستم اینوتر در کولر گازی بصرفست ؟
    شاید بسیاری زا شما هموطنان عزیز در گذشته از کولر گازی استفاده کرده باشید ، و تجربه ی تلخ فیش های میلیونی سر ماه کام خوش روزهای خنک تابستان را از شما صلب کرده باشد ، و شما هم مثل بسیاری دیگر از مردمانی که دوباره به کولر های آبی روی آورده اند ، استفاده از آن را در منزل غدغن کرده باشید.
    اما سیستم اینورتر به ما جرات استفاده دوباره از کولر گازی را داده است.حال در این مقاله میخواهیم از تفاوت های این دو سیستم برای شما صحبت کنیم .
    با ما همراه باشید و تجربیات خودتون رو در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

    تا حالا به تفاوت کولرگازی های اینوتر با کولر گازی معمولی فکر کردید؟چرا امروزه بیشتر مردم به خرید کولر گازی های اینورتر تمایل دارند.در این مقاله تهران سرویس سعی در آن داشته تا با توضیح بیشتر عملکرد این دو انتخاب شما را برای انتخاب کولر گازی مناسب راحت تر نماید.با ما همراه باشید:

    امروزه کولر گازی های اینورتر بسیار فراگیر شده و به جرات میتوان گفت در چند سال آینده استفاده از کولر گازی معمولی منسوخ خواهد شد. شاید قیمت کولر گازی اینوتر دار کمی بالاتر از کولر گازی معمولی باشد اما با پیشرفت علم و تکنولژی در چند سال آینده میتوان شاهد کاهش تفاوت قیمت بین کولر گازی معمولی و اینورتر خواهیم بود.

    برای مطالعه مقاله مزایا و معایب کولر گازی اینورتر اینجا کلیک کنید.

    تفاوت های کولر گازی اینورتر و معمولی:

    مصرف برق کولرگازی ساده و اینورتر:

    هر دو سیستم اینورتر و غیر اینورتر دارای عملکردهای مشابه هستند، اما هر کدام ای یک نوع متفاوت کمپرسور استفاده می کنند. کمپرسور مسئول فشرده سازی مبرد یا همان گاز به مایع است . همانطور که این فرایند اتفاق می افتد، مبرد به دلیل خنک شدن اثر می کند.کولر گازی اینورتر به گونه ای طراحی شده اند که تا ۳۰-۵۰٪ از مصرف برق در مقایسه با یک سیستم تهویه مطبوع معمولی صرفه جویی می کنند.

    تفاورت کولر گازی معمولی با اینورتر

    سرعت متغیر :

    با تغییرات مقادیر ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور، سرعت کارکرد موتور یا همان کمپرسور در کولر گازی های اینورتر، قابلیت تغییر داشته و به این صورت عمل می کند که در لحظه شروع به کار یا راه اندازی، با سرعت کمتری عمل نموده و سپس به مرور بیشتر می شود. همین امر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی بوده به طوری که در برخی گزارشات، این کاهش تا ۶۰٪ نیز گزارش شده است

     گرمایش و سرمایش:

    یکی از مهم ترین تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در این است که سیستم‌های اینورتر سریع تر محیط را به دمای مورد نظر آن‌ها می‌رسانند.
    دلیل اینکه کولر گازی اینورتر سریع تر محیط را خنک می‌کند این است که این سیستم‌ها زمانی که شروع به کار کردن می‌کند با سرعت بالایی شروع کرده و زمانی که به دمای مورد نظر رسیده سرعتش کم می‌شود ولی کولر‌های گازی معمولی با یک سرعت شروع به کار می‌کند و همانگونه ادامه می‌دهد تا زمانی که خودتان بخواهید آن را خاموش کنید.

    عدم وجود خازن و سیم پیچ استارت:

    در ساختار داخلی کمپرسورهای اینورتردار، سیم پیچ استارت وجود ندارد و طراحی آن به صورت سیم پیچ ستاره می باشد. همانطور که می دانیم یکی از مشکلات و عوامل مصرف داکت اسپیلیت ها، استفاده از خازن در آن ها است که مخصوصا در هنگام استارت، آمپر زیادی از شبکه برق می گیرد و باعث صدمه زدن به سایر وسایل برقی می شود.
    خازن به صورت دائم کار ذخیره و تأمین آمپر را برای کمپرسور به عهده دارد. اما سیستم اینورتر، برق ورودی AC متناوب را به DC تبدیل و با کنترل فرکانس، دور کمپرسور را تنظیم می کند و دیگر برای استارت اولیه و همچنین کارکرد، نیازی به خازن ندارد.

    گاز مصرفی در اینورتر:

    یکی از تفاوت کولرگازی اینورتر و معمولی در این است که گاز مصرفی کولر گازی معمولی R22 و گاز مصرفی کولرگازی اینورتر R410 می‌باشد.
    گاز R410 نسبت به گاز R22 خنک تر است و سریع تر محیط را خنک می‌کند.
    مقاله شارژ گاز کولر گازی را مطالعه نمایید.

    نحوه کار کرد کولر گازی معمولی :

    کولرگازی معمولی پس از روشن شدن آمپر برق بالایی میکشد و سپس با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دما هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود .

    برای مطالعه مقاله تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر اینجا کلیک کنید.

    تفاوت عملکرد کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی :

    در کولر های گازی کم مصرف با نصب اینورتر در مسیر برق ورودی؛ کمپرسور را با سرعت کمتر و آرامتر راه اندازی می کند. اینورتر با کاهش ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور؛ سرعت لحظه راه اندازی کمپرسور یا موتور کولر را کاهش و پس از به حرکت درآمدن کمپرسور این دو پارامتر را تا حد مطلوب افزایش می دهد.
    به همین دلیل در کولر گازی های اینوتر شما شاهد افت ولتاژ در لحظه شروع به کار کمپرسور نخواهید بود و کمترین فشار و آسیب را به سیم کشی و شبکه برق داخلی ساختمان وارد می کند.
    لر گازی هایی که به اینورتر مجهز هستند کنترل دمای بسیار مطلوب تری دارند زیرا کمپرسور این کولر ها عملا با رسیدن دما به میزان تنظیم شده دیگر خاموش نمی شوند بلکه سرعت چرخش کم و بار برودتی کولر را کاهش می دهند.

    کمپرسور کولر های گازی و اسپلیت اینورتر در دو مدل AC  و DC تولید میشوند. کمپرسور های DC گرانتر اما با سیستم اینورتر بسیار سازگارترند زیرا اینورتر ها برای تغییر فرکانس و ولتاژ برق AC ( برق شهر) یک بار آن را به جریان مستقیم (DC) تبدیل کرده سپس با اعمال تغییرات مجددا آن را به جریان متناوب تبدیل میکنند. اما در کمپرسورهای DC دیگر نیازی به قسمت دوم تبدیل جریان نخواهد بود. راندمان و بازده موتور های DC نیز بیشتر از الکترموتور های AC می باشد.

    تفاوت کولر گازی اینوتر با معمولی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با کارشناس