اورلود کولر گازی

  • اورلود کولر گازی (overload Protector) اگر شما عزیزان نیز از کولر گازی استفاده میکنید شاید این عبارت به گوشتان رسیده باشد: اورلود کولر گازی این عبارت را در زمانی به کار میبرند، که کولر گازی شما برای مدت کوتاهی روشن شده و مجددا خاموش میشود در این زمان از یونیت داخلی شما باد گرم خارج میشود.
    رفع اورلود کولر گازی مخصوصا در فصل تابستان یکی از پردرخواست ترین خدمات مشترکین تهران سرویس انلاین است.در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع اورلود ،دلیل ایجاد اورلود و راه های رفع آن بپردازیم.
    در هر مرحله شما میتوانید سوالات خودتون رو از کارشناسان ما در کامنت و یا از طریق تماس با یکی از شعب تهران سرویس آنلاین بپرسید.
    برای دانلود فایل اورلود کولر گازی اینجا کلیک کنید.

    تعمیر کولر گازی در تهران :

    فرقی ندارد کولر گازی شما از چه برندی است، اگر دستگاه شما دچار مشکل شده ونیاز به حضور یک تعمیرکار متخصص برای تعمیر ان دارید، همین حالا با نزدیکترین شعبه تهران سرویس آنلاین در تماس بوده و یا از طریق چت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید.
    تیم متخصصان کولر گازی تهران سرویس آنلاین با داشتن بیش از 10 سال سابقه در زمینه تعمیر کولر گازی آماده است تا مشکل اورلود دستگاه شما را در کمترین بازه زمانی برطرف کرده و دمای مناسب را به منزل شما بازگرداند.
    5 شعبه تهران سرویس آنلاین به صورت شبانه روزی در تمام طول هفته اماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز خواهند بود.

    اورلود کولر گازی چیست :

    اورلود نام یک قطعه ایست که در یونیت خارجی قرار گرفته و مادامی که دمای سیم پیچ کمپرسور بیش از حد مجاز افزایش داشته باشد، باعث قطع شدن جریان برق کمپرسور شده و یونیت خارجی را خاموش میکند.
    این کار باعث میشود، دمای یونیت خارجی دستگاه کاهش یافته و فشاری به کمپرسور وارد نشود.
    در حقیقت اگر بخواهیم توضیح ساده تری برای اورلود کولر گازی داشته باشیم باید آن را یک کلید حرارتی بنامیم که در زمان های افرایش حرارت با عملکرد خود یونیت خارجی را خنک میکند.
    همیشه برای تعمیر و تعویض یک قطعه باید آشنایی کامل با آن داشته با نحوه عملکرد آن آشنایی کامل داشته باشیم.

    آشنایی با اورلود کولر گازی؟

    اورلود یا OLP که مخفف کلمه (overload Protector) به معنای محافظ اضافه‌بار است، قطعه ایست که در بسیاری از لوازم خانگی الکترونیکی برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها، سوختن و خطرات احتمالی پیش‌بینی‌ نشده تعبیه می گردد.علت اورلود کولر گازی داغ کردن سیم پیچ کمپرسور می‌باشد که باید تعمیر شود.

    نشانه های اورلود کولر گازی :

    • کمپرسور کولر گازی خاموش شده و یونیت داخلی باد گرم میزند.
    • دستگاه پشت هم خاموش شده و هرچقدر با ریموت آن را روشن میکنید، مجددا خاموش میشود.
    • تشخیص وضعیت اهم متر بوسیله تست بدنه کمپرسور

     

    اورلود کولر گازی

    دلیل اورلود کولر گازی چیست؟

    هر چند اورلود کولر گازی همیشه هم بد نیست و می تواند از سوختن موتور و همچنین آسیب جدی به کولر گازی جلوگیری کند ولی باید بدانید که همواره دلیلی برای اورلود کولر گازی وجود دارد که این دلایل را نمی توان بصورت دقیق مشخص کرد. هر اتفاقی می توان باعث اورلود کردن کولر گازی شود. اما عمده ترین موضوعاتی که بنا بر تجربه کارشناسان ما در شرکت تعمیر کولر گازی ای پی امداد مشهود بوده موارد زیر می باشدکه باعث شده اند کولرهای گازی بدون در نظر گرفتن برند اورلود کنند :
    مقدار گازی که به دستگاه زده شده است از حد استاندارد بیشتر بوده و به کمپرسور فشار وارد شده است یا به اصطلاح زیر بار می مانده است.
    زمانی که فشار کندانسوربه هر دلیلی بالا میرود کمپرسور دستگاه اورلود میکند که یکی از علت هایی که باعث بالا رفتن فشار کندانسور میشود کثیف بودن کندانسور است که توصیه میشود برای جلوگیری از چنین اتفاقی سرویس کولر گازی فراموش نشود.
    برق ورودی دستگاه دارای ولتاژ پایین است یا نوسان دارد
    کمپرسور دارای اشکال مکانیکی است.
    خازن کمپرسور معیوب و خراب شده است.
    قسمتی از سیم پیچی دستگاه مشکل دارد.
    اگر کولرگازی دارای سیستم لوله مویین است ممکن است گرفتگی و مسدود شدن لوله مویین باعث اورلود شدن کمپرسور شود.

    • بروز مشکل در کمپرسور کولر گازی و معیوب بودن این قطعه
    • نصب نارست و غیر اصولی کندانسور کولر گازی
    • پایین بودن ولتاژ برق کولر گازی
    • سوختن و خرابی فن کمپرسور کولر گازی
    • افت ولتاژ کولر گازی

    چه زمانی اورلود کولر گازی رخ می‌دهد؟

    تصور کنید در سیستم کولر گازی قانون بر این اساس است که زمانی که در هر ۳ دقیقه جریان برق بیشتر از ۱۳ آمپر نشود، دستگاه در حالت عادی قرار دارد و به کار خود ادامه می‌دهد. اما اگر پس از هر سه دقیقه میزان جریان کاهش پیدا کند و این روند تا ۲۰ دقیقه به صورت مداوم ادامه داشته باشد، اورلود کولر گازی رخ می‌دهد و به صورت کامل خاموش می‌شود و باید با ریموت آن را دوباره روشن کرد.

    سایر دلایلی که منجر به اورلود کولر گازی میشود:

    نصب نامناسب و خرابی فنی در کمپرسور:

    به منظور افزایش طول عمر و عملکرد مناسب کمپرسور، ضرورت دارد که کمپرسور توسط یک فرد حرفه‌ای نصب شود و به صورت فصلی تمام اتصالات آن، مورد بررسی قرار بگیرد.

    کثیف شدن سیم پیچ و کمپرسور:

    وقتی روی سیم پیچ یا کمپرسور گرد و غبار و کثیفی قرار گیرد، کولر گازی دیگر قادر نیست گرمای اضافه را خارج کند، به همین خاطر به صورت مداوم کار می‌کند تا باد خنک را خارج کند. افزایش فشار و دما، باعث داغ شدن بیش از حد کمپرسور و اورلود آن می‌شود.

     کثیف شدن سیم پیچ و کمپرسور:

    وقتی روی سیم پیچ یا کمپرسور گرد و غبار و کثیفی قرار گیرد، کولر گازی دیگر قادر نیست گرمای اضافه را خارج کند، به همین خاطر به صورت مداوم کار می‌کند تا باد خنک را خارج کند. افزایش فشار و دما، باعث داغ شدن بیش از حد کمپرسور و اورلود آن می‌شود.

    عدم توجه به سرویس دوره‌ای کولر گازی:

    اگر می‌خواهید کولر گازی همیشه درست کار کند، لازم است که از یک تعمیرکار حرفه‌ای کولر گازی، بخواهید هر چند وقت یکبار دستگاه شما را سرویس کند. سرویس دوره‌ای کولر گازی با تشخیص و رفع به موقع خرابی‌های کوچک، شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی معاف می‌کند.

    فیلترهای کثیف کولر گازی :

    فیلترهای هوای کثیف به ویژه مشکل ساز هستند زیرا فیلتر هوا بر جریان هوای سیستم نظارت دارد. یک فیلتر هوا به باد اجازه عبور می دهد اما گرد و غبار و زباله را در آن باد می گیرد تا از پخش شدن آن در خانه شما جلوگیری کند. با این حال، با گذشت زمان، گرد و غبار به اندازه ای جمع می شود که هیچ چیزی نتواند از فیلتر عبور کند و گرمای سیستم را در داخل محبوس نگه دارد.این وضعیت باعث میشود که دستگاه ولتاژ زیادی برق مصرف کرده و کم کم کمپرسور داغ شود.این وضعیت که افزایش بار را به دنبال دارد باعث ایجاد اورلود در کولر گازی شده و دستگاه شما باد گرم خارج میشود.برای اینکه دستگاه شما اورلود نکند باید دستگاه را مرتب سرویس کرده و فیلترهای دستگاه شما را شست و شو دهید.
    برای مطالعه مقاله علت خرابی شیر برقی کولر گازی اینجا کلیک کنید.اورلود کولر گازی

    خارج کردن کمپرسور کولر گازی از حالت اورلود :

    به دو روش میتوان کولر گازی را از حالت اورلود خارج کنیم
    -گذشت زمان و دادن فرصت برای خنک شدن کمپرسور کولر گازی
    -خنک کردن کمپرسور کولر گازی با آب
    برای رفع مشکل اورلود، دریچه کندانسور کولرگازی را باز کنید و بااحتیاط و بدون تماس مستقیم، دمای کمپرسور را چک نمایید. داغ بودن کمپرسور نشانه اورلود است. در این صورت می‌توانید ابتدا با جریان آب کمپرسور را خنک کرده سپس به رفع مشکل اصلی بپردازید.
    اورلود معمولاً به دلیل کمبود گاز مبرد براثر مواردی مانند نشتی یا مسدود بودن لوله رخ می‌دهد. در این موارد کمبود مبرد در کمپرسور منجر به افزایش دمای آن می‌شود. در صورت اورلود باید فیوز اصلی را قطع کرده و لوله‌ها را با دقت چک کنید.برای رفع اورلود کولر گازی توصیه ما به شما این است ، قبل از هر اقدامی با تکنیسین های کولر گازی تهران سرویس تماس حاصل نمایید.چرا که در صورت بر طرف نشدن مشکل اورلود کولر گازی مشکلات بیشتری به کولر گازی شما تحمیل خواهید شد.اورلود کولر گازی

    انواع اورلود کولر گازی :

    • اورلود مغناطیسی
    • اورلود حرارتی

    اورلود مغناطیسی:

    نوع مغناطیسی اورلود بوبینی است که در اثر عبور جریان زیاد (بیشتر از حد تنظیم‌ شده) شدت میدان مغناطیسی آن به حد لازم برای انجام عمل مکانیکی قطع مدار رسیده و مدار را قطع می‌کند. از این نوع اورلود در کلیدهای خودکار نیز جهت حفاظت در برابر خطای اتصال کوتاه استفاده می‌شود. می‌دانیم که یک اتصال کوتاه باید سریع قطع شود، بنابراین در چنین موقعیتی نمی‌توان از رله اضافه باری (حرارتی) استفاده نمود، چون گرم شدن بی متال رله به یک‌ زمان نسبتاً طولانی نیاز دارد.
    این رله از یک هسته مغناطیسی که اطراف آن چند دور سیم پیچیده شده، تشکیل گردیده است. عبور جریان اتصال کوتاه باعث مغناطیس شدن و جذب اهرم قطع می‌شود. این رله را به‌طور مجرا به‌ندرت مورد استفاده قرار می‌دهند و در کلیدهای خودکار از آن‌ها به همراه رله‌های حرارتی بهره می‌گیرند. به‌ این‌ ترتیب قطع مغناطیسی در صورت بروز اتصال کوتاه، مدار را فوراً قطع نموده و مانع از سوختن قطعه‌ی بی متال می‌شود.

    اورلود حرارتی:

    در مدل حرارتی قطعه اورلود از دو تا ورق فلزی با جنس متفاوت تشکیل شده است. دو قطعه فلزی که به صورت موازی کنار هم چیده شده‌اند با بالا رفتن حرارت دچار تغییر شکل می‌شوند. به دنبال تغییر حالت آنها، جریان برق قطع شده و در نتیجه از آسیب یا سوختن کمپرسور کولر گازی، ممانعت می‌شود. بعد از گذشت مدت کوتاهی با پایین آمدن حرارت سیم پیچ و سرد شدن دو ورق فلزی، شکل اورلود حرارتی به حالت قبل بر می‌گردد و از این طریق جریان برق به کمپرسور وصل می‌شود.

    تشخیص اورلود کولر گازی:

    1. یکی از ساده ترین راه‌های تشخیص اورلود کولر گازی این است که پس از مدتی که کولر گازی روشن شده است باد گرم می‌دهد و یا اینکه می‌تواند اصلا روشن نشود.
    2. یکی دیگر از راه‌های تشخیص اورلود این است که کمپرسور کولر گازی را تست کنید اگر حرارت آن خیلی بالا بود پس متوجه شوید که مشکل از آن است.
    3. یکی دیگر از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توان تشخیص داد که اورلود کولر گازی اتفاق افتاده است این است که با استفاده از آمپر متر این مشکل را تشخیص دهید.
    یکی از سیم‌های اهم متر را روی پایه c کمپرسور قرار دهید و آن یکی سیم را روی یکی از پایه‌های دیگر کمپرسور اگر با یکدیگر ارتباط داشتند اورلود اتفاق نیفتاده است ولی اگر با یکدیگر مرتبط نباشند پس مطمئنا اورلود اتفاق افتاده است.

    تعمیر کولر پنجره ای :

    هر گونه خرابی و تعمیر و همچنین نصب و جابجایی انواع کولر پنجره ای را به ما بسپارید.کولر های پنجره ای که در بسیاری از مناطق که امکان لوله کشی و نصب پنل داخلی برایشان امکان پذیر نیست بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. تهران سرویس با سابقه بسیار زیاد در تعمیر کولر گازی پنجره ای  آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

    تعمیر کولر ایستاده :

    این کولرها بیشتر در مکان های بزرگ اداری و مساجد و شرکتها و جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. کولرهای گازی ایستاده  کولرهای قدرتمندی هستند. اگر به تعمیر کولر ایستاده نیاز پیدا کردید فقط یک تماس با اعزام سرویسکار کولر فاصله دارید.

    خرید قطعات کولر گازی :

    اگر شما برای کولر گازی خود نیاز به قطعه اصلی داشتید کافیست با تهران سرویس تماس حاصل نمایید .تهران سرویس تامین کننده قطعات کولر گازی در سراسر ایران قطعه در خواستی را در کمتری زمان ممکن برای شما مشتریان عزیز ارسال خواهد کرد.اورلود کولر گازی

    برطرف کردن مشکل اورلود کولر گازی در شمال تهران :

    با توجه به افزایش درخواست تعمیرات اسپلیت و انواع برند کولر گازی در مناطق شمالی شهر تهران مجموعه تهران سرویس آنلاین اقدام به تاسیس شعبه شمال شهر با شماره تماس ۲۲۶۶۹۱۹۶ نموده است.
    این شعبه به صورت دو شفیت از ۹ صبح الی ۲۱ آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز میباشد.
    شعبه شمال شهر تهران بدون تعطیلی حتی در روزهای تعطیل در کنار شماست تا آسایش و آرامش را به خانه هایتان برگرداند.
    برای رزرو وقت در روزهای تعطیل بهتر است از قبل اقدام نمایید.

    برطرف کردن مشکل اورلود کولر گازی در غرب تهران:

    تهران سرویس آنلاین با احداث شعبه غرب تهران گام بزرگی در ارائه خدمات به پایتخت نشینان عزیزامان برداشته است.تمامی خدمات تعمیرات کولر گازی در این شعبه به صورت شبانه روزی در حال ارائه به مشتریان میباشد.
    برند کولر گازی شما ایرانی باشد یا خارجی تهران سرویس آنلاین تیم تخصصی تعمیرات آن را داشته و در کمتر از ۱ ساعت برای شما عزیزان اعزام خواهد کرد.همشهریان عزیز ساکن غرب تهران برای ثبت سفارشات خود کافیست با شماره تماس ۴۴۲۸۴۷۴۳ تماس بگیرند ،تا از تمامی خدمات تهران سرویس آنلاین با ضمانت ۶ ماه بهرمند شوند.

    برطرف کردن مشکل اورلود کولر گازی در شرق تهران :

    پایتخت نشینان در مناطق شرق و جنوب شرقی برای ثبت درخواست تعمیرات کولرگازی و اسپلیت خود میتوانند در تمام طول هفته از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ با شماره تماس ۷۷۲۴۱۵۰۵ تماس حاصل کرده و یا از طریق چت انلاین درخواست خود را ثبت نمایند.
    تکنسین های مجموعه در کمتر از ۱ ساعت در محل حاضر بوده و اقدام به تعمیرات اسپلیت شما عزیزان مینمایند.

    برطرف کردن مشکل اورلود کولر گازی در مرکز تهران :

    متخصصان تهران سرویس آنلاین در تمام مناطق مرکزی حتی مناطق دارای طرح ترافیک در کمتر از یک ساعت حاضر و اقدام به تعمیر کولر گازی و اسپلیت مشتریان عزیز مینمایند.شعبه مرکز تهران با شماره تماس ۶۶۵۹۳۳۶۸ به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به پایتخت نشینان عزیز میباشند.
    اگر شما هم ساکن مناطق مرکزی تهران هستید، برای ثبت درخواست خدمات خود همین حالا با ما در تماس باشید.

    برطرف کردن مشکل اورلود کولر گازی در جنوب تهران :

    مشتریان عزیز ساکن مناطق جنوب تهران برای ثبت درخواست خدمات تعمیر اسپلیت و کولر گازی خود میتوانند، با شماره تماس ۵۵۷۹۵۳۳۴ تماس حاصل کرده و یا از طریق چت آنلاین مجموعه اقدام نمایند.
    ارائه خدمات در شعبه جنوب تهران به صورت حضوری بوده و مشتریان عزیز میتوانند برای خرید قطعات کولر گازی و یا استفاده از خدمات تعمیرات حضوری ضمن هماهنگی های قبلی در این شعبه حاضر شوند.

    نحوه ثبت درخواست در تهران سرویس آنلاین :

    برای ثبت درخواست تعمیرات اسپلیت و انواع برند کولر گازی میتوانید همین حالا با نزدیکترین شعبه تهران سرویس آنلاین به محل سکونت خود تماس حاصل کرده و یا از طریق چت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید.
    پس از ثبت درخواست پیامک حاوی کد تایید درخواست به انضمام کد اشتراک مشتریان تهران سرویس آنلاین برای شما عزیزان ارسال خواهد شد.
    مشتریان عزیز میتوانند در تماس های بعدی با مجموعه با ارائه کد اشتراک از ۱۰% تخفیف ویژه برخوردار شوند.
    ساعت مراجعه تکنیسین چه ساعتی از روز خواهد بود:
    در حال عادی بعد از تماس شما با مجموعه تهران سرویس آنلاین و ثبت سفارش نزدکترین تکنیسین در کمتر از ۱ ساعت به محل شما اعزام خواهد شد.در صورت در نظر داشتنن ساعت خاصی از شبانه روز برای حضور تکنیسین ساعت مد نظر را با کارشناسان در میان بگذارید ،تا در ساعت مقرر شده تکنیسین به محل شما اعزام شود.

    اگر از ارائه خدمات کولر گازی ناراضی باشیم چه کاری باید انجام دهیم:

    مشتریان عزیز برای طرح هرگونه شکایت و یا نارضایتی از نحوه ی انجام خدمات ، هزینه ها ، نحوه ی برخورد تکنسین ، بدقولی …..با شماره تماس ۶۶۵۹۳۳۶۸ تماس حاصل کرده و پشتیبانی مجموعه را در جریان امور قرار دهید.
    شکایت مطرح شده در کمترین زمان ممکن بررسی و نتیجه ی نهایی به شما عزیزان گزارش خواهد شد.
    لطفا در صورت بروز مشکل از هرگونه تماس و یا بحث لفظی با تکنسین خودداری کرده و در اسرع وقت پشتیبانی را در جریان قرار داده تا امور شما به سرعت مورد بررسی قرار گیرد.

    چرا تعمیرکار کولر گازی  خود را باید از تهران سرویس آنلاین درخواست دهید:

    ۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیرات کولر گازی
    ۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
    ۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
    ۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
    ۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
    ۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
    ۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
    ۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
    9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
    10-بالاترین رضایت مردمی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با کارشناس